Länge sen en uppdatering nu och då snön lyst med sin frånvaro här utmed kusten, har det inte blivit mycket körning. Men nöden har ingen lag så har hunnit lasta släpet och dra till snörikare ställen två gånger under mellandagarna (Kåskats och Forshed).
Har hunnit avverka ca. 30 mil och måste säga att jag är riktigt nöjd med maskinen! Tar sig otroligt mycket bättre än förut.
Allt lirar som det är tänkt, men än finns lite grejer att göra:
# Fotstegen tar undan snö bättre men lämnar ännu fortfarande mycket att önska då det lätt bygger igen med is.
# Plasti-dipen håller förvånansvärt bra, det enda stället det släppt på är längst fram på sidokåporna då man legat väldigt länge och burkat i hård/isig snö. Så ska ta och lacka igen där det släppt å se om det blir bra.
# Man ser att mattan tagit i sidorna men det har nött till sig då det var så lite.
# Lyckades hitta en stubbe under snön som leta sig in i vänsta a-armen så det tog tvärstopp! Tänkte " Jaha, nu ser väl framvagnen ut som en färdigkokt spaghetti!" Men ICKET!! en Lynxframvagn viker sig inte i första taget!!
Utan istället var det styrhöjaren som fick ge vika:
men en ny var fort fixat, så det kunde bli en dags körning till.
# Har även satt dit rutan som jag hade liggandes, den var betydligt lägre än jag trodde så blev helt okej ändå. Bild kommer
# Har även plockat bort krängningshämmarn, så ska bli intressant att prova.
Men mitt största problem som jag stött på är att den smygäter rem. Inte mycket och det har inte märkts på körningen än men jag hittade en tofs på remmen och såg då att den var lite tuggad på. Detta trots att motorn aldrig varit rörd ur position och jag kört med bussning ( den som finns här på lynxtalk) så sekundären ska bli flytande. ÅF trodde att antingen så stod motorn snett eller så kom det in snö via sidokåpan. Själv är jag mer inne på att jag har drevat ner för lite, har 22-43 nu men fundera på att gå till 20-45 som renegade 600 -08 har. Tips, förslag idéer motages gärna vad det kan va för fel.