Tjena!
Nu är det så att min RS-600 ( 2010 ) inte riktigt går som den ska,
ska man dra upp på rullen så tar den sig upp men bööar ner sig efter ksk 3 sek och man måste hålla stum fullgas hela tiden om den överhuvudtaget ska hålla sig uppe.
Släpper man gasen och trycker fullt direkt därpå så bööar den ner sig också.
Håller man full gas utan att va på rullen å sen släpper å gasar igen så e den å jävligt slö de första 2 sekunderna...
Ingen jävla backshift alls, är det nån som vet vad det kan bero på ?
Obs: 44as kammar och något förlängd.
Han jag köpte den av hade ingen aning om hur lång den e nu men den är kortare än en 144 iaf.
Antar att det har med sekundärvariatorn å göra men jag är ej säker på vad det är exakt.
Skriv vad ni tror
RS-600 ( 2010 ) Problem med Backshiften... ?
Re: Rs 600 backshiftproblem
Den har väl TEAM sekundärvariator ?
Dom är rätt så skottsäkra så den bör inte vara paj men ta isär den och sätt i ny fjäder och kolla rullarna.
Ta även isär och byt till en ny primärfjäder samt inspektera alla "inälvor" i primären.
Kolla så rullar och annat är OK samt att rampernas er fina ut.
En dålig rulle med efterföljande nött ramp kan göra den väldigt slö.
Och variatorfjädrar är färskvara, snudd på man ska byta dit nya varje höst.
Du bör ha en primär med splines mellan ytter och innerskivorna så det är jäkligt enkelt ta isär primären.
Dom är rätt så skottsäkra så den bör inte vara paj men ta isär den och sätt i ny fjäder och kolla rullarna.
Ta även isär och byt till en ny primärfjäder samt inspektera alla "inälvor" i primären.
Kolla så rullar och annat är OK samt att rampernas er fina ut.
En dålig rulle med efterföljande nött ramp kan göra den väldigt slö.
Och variatorfjädrar är färskvara, snudd på man ska byta dit nya varje höst.
Du bör ha en primär med splines mellan ytter och innerskivorna så det är jäkligt enkelt ta isär primären.