Har joinat REX ligan i år och han bara köra cirka 15 mil så den är rätt så ny införskaffad
den har gått 450 mil renoverad vid 300 mil då byttes kolvar samt ny infettade lager på veven.
Till problemet var ute och åkte idag hade ständig koll på temp mätarn då de är lite dåligt med kylning och ganska varmt ute.
Efter en ca timmes åkning ser jag att på displayen står de over heated egine de jag vet är att den hann enbart larma i högst tre sekunder detta berodde på ett vatten läckage nånstans inne vid motorutrymmet ev nån slang som läckte.
Även andra problem uppstod efter att den gick varm bla. Tomgången blev väldigt svag så pass att den gick ner i så mycket varv att den stanna av sig själv, den blev mer svår startad men annars så gick den helt normalt under körning.
Jag menar den måste väl kunna varna utan att den ska gå sönder rent maskinellt??
i mitt fall så han den varna i tre sekunder.
Tacksam för svar
RE-800R ( 2009 ) Over Heated varning... ?
- DrMussla
- LynxTalk Member
- Inlägg: 445
- Blev medlem: 26 oktober 2014, 20:24
- Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
- Ort: Vännäs
Re: RE-800R ( 2009 ) Over Heated varning... ?
Ta ett kompprov på den.jimmy800 skrev:Var ute och åkte idag hade ständig koll på temp mätarn då de är lite dåligt med kylning och ganska varmt ute.
Efter en ca timmes åkning ser jag att på displayen står de over heated egine de jag vet är att den hann enbart larma i högst tre sekunder detta berodde på ett vatten läckage nånstans inne vid motorutrymmet ev nån slang som läckte.
Även andra problem uppstod efter att den gick varm bla. Tomgången blev väldigt svag så pass att den gick ner i så mycket varv att den stanna av sig själv, den blev mer svår startad men annars så gick den helt normalt under körning.
Jag menar den måste väl kunna varna utan att den ska gå sönder rent maskinellt??
i mitt fall så han den varna i tre sekunder.
Tacksam för svar
Det behövs inte mkt för att kolvarna ska fara om den går varm.
Re: RE-800R ( 2009 ) Over Heated varning... ?
Ja hade tänkt att göra ett komptest.
Vad är då överhettningslarmet till för nytta om man ska blåsa kolvarna direkt.
Speciellt i mitt fall när den han larma en sån kort stund..
Vad är då överhettningslarmet till för nytta om man ska blåsa kolvarna direkt.
Speciellt i mitt fall när den han larma en sån kort stund..
- DrMussla
- LynxTalk Member
- Inlägg: 445
- Blev medlem: 26 oktober 2014, 20:24
- Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
- Ort: Vännäs
Re: RE-800R ( 2009 ) Over Heated varning... ?
Läker den ut glykol hjälper inga tempmätare i världen då går det jävligt fort,jimmy800 skrev:Ja hade tänkt att göra ett komptest.
Vad är då överhettningslarmet till för nytta om man ska blåsa kolvarna direkt.
Speciellt i mitt fall när den han larma en sån kort stund..
nu vet jag ju inte hur mkt den läkt ur.
Sen kan naturligtvis tomgången bero på andra faktorer tex hur gaswiren varit dragen,
smuts i förgasaren, trasiga reeds m.m.