X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Allt om REX chassiet. (2009-2013)
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Inlägg av RannerKing »

Så lite så...

Får inte vara för enkelt, så någon rånar dig på en 36" framvagn, är själv ute efter en... ;)
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Rasmussen
LynxTalk Member
Inlägg: 34
Blev medlem: 4 mars 2013, 11:00
Skoter: X-trim 600, 2010

Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Inlägg av Rasmussen »

:fy: Neeeh mitt kit, fyyy ;)

Varför kan de inte skicka med alla nödvändiga små verktyg till dessa kit, gav mig på att försöka montera spindellederna igår och det var ju inte gjort i en handvändning. Tur de har artikelnummer i manualen till det som saknas.....



//a
Rasmussen
LynxTalk Member
Inlägg: 34
Blev medlem: 4 mars 2013, 11:00
Skoter: X-trim 600, 2010

Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Inlägg av Rasmussen »

Jo men det tar sig sa mordbrännaren


Med gamla framvagnen
Bild

Nu med 36" på
Bild
Bild


Lite pyssel kvar men det börjar ta sig, bukskydd och handtagsvärmare står på menyn och eventuellt lite plastidip för att få lite enhetliga färger. Olika nyanser av svart är väl kanske inte så rackarns snyggt.... Fast ett dekalikt går ju det med


//andreas
Rasmussen
LynxTalk Member
Inlägg: 34
Blev medlem: 4 mars 2013, 11:00
Skoter: X-trim 600, 2010

Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Inlägg av Rasmussen »

Jaaah då var vi på't igen då :)

Efter att ha fått dit nya fina RSI handtagsvärmare och handtag så tänkte jag att det kanske var ide att se hur väl de fungerade, och svaret på det är så klart INTE ALLS.....

Så det fick bli lite enklare felsökning där, och efter mitt förstånd så bör dessa matas med någonstans mellan 1 och 14 volt för att skapa lite värme.
Där pilarna är så har jag mätt med multimeter och jag får fasen inget vettigt utslag där hur jag än ställer in "styrkan" .
Samma resultat på höger och vänster.
Bild

Finns det det nån säkring som ligger gömd på något bra ställe där jag inte letat ännu,
eller kan det vara någonting annat som havererat eller är det felkopplat ?

mvh
Andreas
Lynxmann
LynxTalk Member
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 juni 2011, 01:12
Skoter: Custom Lynx RE 860

Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Inlägg av Lynxmann »

Skoteren måste varva øver 3000rpm for at handtags varmen skal fungere, på tomgång får du ingen spenning..
Rasmussen
LynxTalk Member
Inlägg: 34
Blev medlem: 4 mars 2013, 11:00
Skoter: X-trim 600, 2010

Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Inlägg av Rasmussen »

Lynxmann skrev:Skoteren måste varva øver 3000rpm for at handtags varmen skal fungere, på tomgång får du ingen spenning..
:vägg:

Tack :) , det förklarar helt klart saker och ting.
Men så frustrerande......


//andreas
Rasmussen
LynxTalk Member
Inlägg: 34
Blev medlem: 4 mars 2013, 11:00
Skoter: X-trim 600, 2010

Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Inlägg av Rasmussen »

Forstätter skrota på i samma tråd.

21-49 drevningen gjorde den rätt nervös i låga hastigheter,
väldigt känslig på gasen när det skulle gå lite långsammare vilket blev lite utmanande ibland.
Men bortsett från det så gick den som ett troll utan tecken på remslitage :).

Kan det vara ide att ändra om drevningen till tex 21-45 ? påverkar det tillslag / karaktär något eller är mjukare fjäder i primären som krävs för att få den lite mera balanserad i låga farter ?

//andreas
Rasmussen
LynxTalk Member
Inlägg: 34
Blev medlem: 4 mars 2013, 11:00
Skoter: X-trim 600, 2010

Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Inlägg av Rasmussen »

Då jag gillar att prata med mig själv så fyller jag på med lite :D

Från vad jag kunna läsa mig till här
http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic.php?f=12&t=143
så är drevningen rätt, även om det är för maskinerna året efter då.

Hittade ett par Blade skidor till relativt ok pris så det blir sommarens första uppgradering, variatorfippel får nog vänta tills jag fått lite klarhet i vad jag skulle kunna tänkas behöva göra för justeringar.

//a
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2316
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Inlägg av 2stroke »

Rasmussen skrev: 21-49 drevningen gjorde den rätt nervös i låga hastigheter,
väldigt känslig på gasen när det skulle gå lite långsammare vilket blev lite utmanande ibland.

Kan det vara ide att ändra om drevningen till tex 21-45 ?
påverkar det tillslag / karaktär något
eller är mjukare fjäder i primären som krävs för att få den lite mera balanserad i låga farter ?
Du behöver förmodligen följa upp med en uppsättning snälla TRA ramper och andra variator grejer om du vill få till maskinen i låga hastigheter då du är ute och kryssar i låga hastigheter.

Desto lägre utväxling desto nervösare blir maskinen om inget annat ändras.

Se denna tråd för utväxlingsförhållande: http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic.php?f=12&t=148

:lovelynx:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Rasmussen
LynxTalk Member
Inlägg: 34
Blev medlem: 4 mars 2013, 11:00
Skoter: X-trim 600, 2010

Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?

Inlägg av Rasmussen »

Ah tack för info,
då borde den vara rätt onervös med utväxling på 2.33 jämfört med original.
Undras vad fasen pillerjocken/ararna som hade den innan mig har gjort förutom krökt a-armar och annat :D

//a
Skriv svar