LYNX 2022

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2316
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

LYNX 2022

Inlägg av 2stroke »

// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: LYNX 2022

Inlägg av simon »

Någon fler än jag som tycker Lynx hemsida är lite tungjobbad? Väldigt svårt att få överblick över, och jämföra, modeller. Man måste in och "bygga ihop" en maskin för att få ungefärligt pris etc.

Om dom då kunde ange "Från-pris" för varje motorstorlek i smårutorna i början i alla fall istället för bara den billigaste.

Ska man kommentera modellerna så är väl det intressanta för egen del att "snik-Boondockern" går få med 850. Klart intressant modell för mig.
ripnils
LynxTalk Member
Inlägg: 19
Blev medlem: 24 mars 2014, 11:24
Skoter: Commander 600 LTD -15
Ort: Mordor

Re: LYNX 2022

Inlägg av ripnils »

Kan bara hålla med om hemsidan.
Detsamma tycker jag gäller broschyrer, förr i tiden var det rätt utförliga tekniska specar, nu är det mest snösprut och feelgood...

Nån som fått grepp om vad PPS3 innebär för förändringar?
Användarens profilbild
DrMussla
LynxTalk Member
Inlägg: 445
Blev medlem: 26 oktober 2014, 20:24
Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
Ort: Vännäs

Re: LYNX 2022

Inlägg av DrMussla »

ripnils skrev:Nån som fått grepp om vad PPS3 innebär för förändringar ?
Är förmodligen förändrad geometri men det jag ser först o främst är övre sving som är ny
samt att den bara finns i 3500 utförande och inte 3300 längre.
ripnils
LynxTalk Member
Inlägg: 19
Blev medlem: 24 mars 2014, 11:24
Skoter: Commander 600 LTD -15
Ort: Mordor

Re: LYNX 2022

Inlägg av ripnils »

Tack. Får detaljstudera sprängskisserna när jag har för mycket tid över någongång.
ripnils
LynxTalk Member
Inlägg: 19
Blev medlem: 24 mars 2014, 11:24
Skoter: Commander 600 LTD -15
Ort: Mordor

Re: LYNX 2022

Inlägg av ripnils »

simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: LYNX 2022

Inlägg av simon »

Nu har jag näästan bestämt mig och det blir nog märkesbyte, men byte inom släkten då det just nu lutar åt en Summit SP 600. Boondocker std är det andra alternativet men trots att den är någon tusing billigare att köpa så har Summiten elstart och så finns det större utbud av begade eftermarknadsdämpare till den vilket bör göra Summiten till en lite bättre affär totalt. Kan jag övertala handlarn om att slänga in en magnapull också i priset jag fått på SPn så beställer jag nog i dag i samband med Roadshow-jippot här i byn.

Jobbigast har varit att lyckas övertyga mig själv om att för första gången sen -03 köpa en 600...
Användarens profilbild
DrMussla
LynxTalk Member
Inlägg: 445
Blev medlem: 26 oktober 2014, 20:24
Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
Ort: Vännäs

Re: LYNX 2022

Inlägg av DrMussla »

simon skrev:Nu har jag näästan bestämt mig och det blir nog märkesbyte, men byte inom släkten då det just nu lutar åt en Summit SP 600. Boondocker std är det andra alternativet men trots att den är någon tusing billigare att köpa så har Summiten elstart och så finns det större utbud av begade eftermarknadsdämpare till den vilket bör göra Summiten till en lite bättre affär totalt. Kan jag övertala handlarn om att slänga in en magnapull också i priset jag fått på SPn så beställer jag nog i dag i samband med Roadshow-jippot här i byn.

Jobbigast har varit att lyckas övertyga mig själv om att för första gången sen -03 köpa en 600...
Med rätt bestyckning i variatorerna går 600:an riktigt fint dock saknas det där lilla extra som man är van från 850:in
tex när man ska hoppa över ett dike eller måste skutta över en stock så det krävs lite mer planering med den.
Jag tror du kommer att uppleva summiten som en vobbler men du kan ju byta baksvingen
och sätta dit en sving från en äldre freeride så du slipper T-motion.
Personligen kommer jag inte alls överens med summiten då den känns inkonsekvent
men det kan ju bli bra med fina dämpare.
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: LYNX 2022

Inlägg av simon »

Summit 600 beställd.

Sambon har en -19 Summit 600, som av någon outgrundlig anledning är mycket finare än Boondockern jag köpte samtidigt, och jag tycker den känns riktigt fin att köra. Det ska bli spännande se vad som går att göra åt variatorerna.
Svingbytet har jag också funderat på, det måste vara en betydligt bättre, och framförallt stadigare lösning, än alla dessa blockeringskit som finns att köpa.

Hursomhelst, är det någon som känns i behov av en maskinellt fin men ganska kvistrepad Boondocker RE framåt höstkanten så har jag en över då =)
Stugsittaren
LynxTalk Member
Inlägg: 9
Blev medlem: 6 januari 2022, 17:12
Skoter: Beställd Rave 850 2022

Re: LYNX 2022

Inlägg av Stugsittaren »

Aldrig vart så ambivalent i valet av maskin som 2022. Började med att vara sugen på en xterrain turbo. Dock så är det en maskin som är rätt tung och en del värmeproblem lär finnas på turbo maskiner. Öppnade med att beställa en Renegade iron dog 600. När jag sedan byggde på maskinen så blev den herre jösses dyr. Då funderade jag i termer av att gå på de stora järnen.
Det blev att beställa en Rave 850 m ice ripper matta extra kylare mm.
Läste en recension av någon som kört den på blank is utan värme problem.
Beställt blev det men om jag får någon vette f-n.
Utlovad leverans December 2021 men ingen kom å Lynx är tystare än en döv stum med info
Skriv svar