Linq-pryttlar?

Allt om Radien chassiet. (2018->
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Linq-pryttlar?

Inlägg av simon »

Hallåj. kommer att bli tvungen skaffa lite förvaringsmöjligheter till 3900 RE:n.

Ser att Doo gör reklam för några olika små Linq-väskor som ska sitta på batteriluckan bak på tanken. Exempelvis väskan som heter Extreme Summit. Passar alla dessa varianter även mot Lynx tank/dyna? (hur stor skillnad är det på dessa mellan Doo-Lynx?)
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Linq-pryttlar?

Inlägg av simon »

Ingen som satt någon väska på, (eller istället för), batteriluckan?
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 300
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Linq-pryttlar?

Inlägg av SS440-80 »

Jag klippte till och bockade en bit kraftig blå plast från en 200 liters kemikalietunna, så att den passade bak på tankslutet. Sedan fäste jag en väska på plasten.
Själva blå plasten hakas fast i de nedre ihaken på tanken, sedan så har jag en vingskruv som fästs i det gängade hålet högre upp på tanken.
Tar cirka 15 sekunder att få loss väskan.

Har ingen bild på själva plasten just nu, men man kan ana den under väskan på bilden
Bild
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Linq-pryttlar?

Inlägg av simon »

Fiffigt!!

Så väskan är något du råkade ha redan och alltså inget från BRP-katalogerna?
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 300
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Linq-pryttlar?

Inlägg av SS440-80 »

Japp,någon form av picnicvöska med lite isolerad insida.
Kommer inte ihåg om den är från någon loppis eller Biltema...

Jag ska ta några fler bilder på den och hur jag fäst den.
Har även en transparent plastmall. Kan fota den också och skriva lite mått.
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Linq-pryttlar?

Inlägg av simon »

Tack, Gör gärna det!


Skulle hursomhelst behöva/vill ha, (villhöva), två olika väskor. En liten, av den typen du har, som alltid följer med innehållandes extraverktygen, såg, lillyxan och förstaförband men även en större längre bak på tunneln man kan ta med då den behövs och den får gärna även ha fäste för spade. BRP har en ny väska för året som ska ta spade men nästan 3k för en väska känns drygt..... blir kanske att köpa lösa linq-fästen och snickra ihop en löstagbar pakethållare som jag kan spänna fast vad som helst på. Kan rita upp och få bockat 4mm rostfritt på jobbet, gjorde en riktigt fin pakethållare till RMKn på det viset och den har varit väldigt praktisk.
ogrfre01
LynxTalk Member
Inlägg: 10
Blev medlem: 2 oktober 2017, 10:24

Re: Linq-pryttlar?

Inlägg av ogrfre01 »

Jag tror att denna passar om man sätter dit batteri-locket (är inte 100 säker)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Linq-pryttlar?

Inlägg av simon »

Frågade säljaren men han trodde inte det. Hade annars varit prixis vad jag vill ha. Men han får väl ta hem en så man får prova =)
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Linq-pryttlar?

Inlägg av simon »

För andra nyfikna.

Var förbi handlaren i går och dom hade då fått hem några av dessa:
https://www.brppac.com/brp-860201274.html

Vi testade sätta den på en BD utan elstart/batteri, ihop med lågprofillocket till batterifacket som tänkt, men det funkar inte tyvärr. Det är möjligt att man kan vålda dit det men väskan är lite för lång, eller närmare bestämt så är Lynxdynan lite längre än Doodynan så "paketet" vill hamna för långt bak.

Beställde hursomhelst var sin av nya "väskan" med spadfäste åt mig och sambon, https://www.brppac.se/brp-860201622.html
Måste däremot fixa en mindre väska också på något sätt för Yxa, förstaförband och extraverktygen som alltid ska vara med även på kortturerna då man inte ids ta med storväskan. Man kanske köper ut Doo-väskan ändå och gör eget fäste till den så den hamnar de tre centimetrarna längre bak som behövs...
tommiz
Rookie Member
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 mars 2018, 09:49
Skoter: Boondocker DS 3900 2019

Re: Linq-pryttlar?

Inlägg av tommiz »

Simon, du råkade inte kolla på hur infästningen är fastsatt i väskans botten (Jag menar nu på den mindre väskan bakom dynan). Jag tänkte om det är så enkelt att man kan flytta fram fästet några cm på väskans botten så att den därmed hamnar längre bak.
Mvh Tommy
Skriv svar