Lynx Grand Touring 600 E-tec

"Vilken skoter ska jag köpa"-frågor.
Jaok
Rookie Member
Inlägg: 2
Blev medlem: 1 november 2014, 18:38

Lynx Grand Touring 600 E-tec

Inlägg av Jaok »

Efter att ha varit frånvarande från skotervärlden i snart 10år så är risken stor för ett återfall. Tidigare körde jag Polaris SKS i varierande utförande, men har nu börjar snegla mot bredbandare.

Hur kör jag? Det är blandat led/ospårat, men jag vill ha förmågan att kunna köra ut i ospårad terräng och stanna där jag vill, och kunna ta mig därifrån utan att köra fast.

Det kommer att bli en hel del körning på led med frugan bakom mig. Tillsammans blir vi ett hyfsat tungt ekipage så det måste vara bra fjädringskomfort på skotern.

Jag har som sagt aldrig ägt, knappt kört en Lynx tidigare. Erfarenheten av bredbandare är väl inte heller speciellt stor.

Jag har varit och tittat på en Lynx -13 Grand Touring 600 e-tec. Kan det vara en maskin som uppfyller mina behov? Jag tar tacksamt emot alla tips och synpunkter.
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 300
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Lynx Grand Touring 600 E-tec

Inlägg av SS440-80 »

SVAR: JA :tumme:
Inkko
LynxTalk Member
Inlägg: 204
Blev medlem: 4 oktober 2012, 19:43
Skoter: Touratech, LTD,BIGFOOT,GT800,Alpine2
Ort: Kiruna

Re: Lynx Grand Touring 600 E-tec

Inlägg av Inkko »

Bra allround modell med bra komfort och framkomlighet... :lovelynx:
Jaok
Rookie Member
Inlägg: 2
Blev medlem: 1 november 2014, 18:38

Re: Lynx Grand Touring 600 E-tec

Inlägg av Jaok »

Tack för svaren. Vi får se vad det blir, men det låter onekligen som det skulle kunna vara något för mig. Att jag sedan har en kollega som "skriker" Renegade 800 så fort vi pratar skoter underlättar inte valet.
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 300
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Lynx Grand Touring 600 E-tec

Inlägg av SS440-80 »

Köp du Lynxen, så kan du med skönt smil på läpparna dra loss din kamrat med Renegaden i vinter :thumbsup:
Skriv svar