Triboron

Har du något tekniskt problem med skotern som inte platsar i någon utav chassiekategorierna? Här får du hjälp.
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 300
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Triboron

Inlägg av SS440-80 »

Ja, det lät inget vidare.... :think:

Men som den självplågare man nu är, så jag kommer att testa koncentratet på SRV:n eftersom den ska få en motorrenovering inför nästa vinter.
Då har jag förhoppningsvis hunnit köra 70-80mil med den i vinter, vilket tydligt borde visa hur Triboronet påverkat motorn invändigt. Enda nackdelen är väl att jag inte vet hur sliten den är nu före Triboronet, men är motorn som resten av skotern så har den haft ett mycket hårt liv. :vägg:
Har bara ägt den en kort period och det är INTE jag som plågat den, men jag fick den billigt och det är kul att reparera det som är trasigt ;;
Användarens profilbild
mullfritz
LynxTalk Member
Inlägg: 76
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:38
Skoter: Lynx Rave RE 800 e-tec
Ort: Umeå

Re: Triboron

Inlägg av mullfritz »

Jag har då kört på både payback challanger 2 med bor i och vanliga challanger i 2 vintrar nu.
Funkar klockrent, lite rök och rena rave giljotiner!!
Baikal
LynxTalk Member
Inlägg: 189
Blev medlem: 13 mars 2011, 22:03
Skoter: 440 racing

Re: Triboron

Inlägg av Baikal »

Har kört upp en burk Triboron i veteranmoppen(Puch-usch motor) utan ras! Men hittade en klar nackdel när jag öppnade motorn efter vintervilan. ROST!!! Tydligen är d inget vidare rostskydd i Triboron.

Bild
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 300
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Triboron

Inlägg av SS440-80 »

Så då har du lärt dig två saker.... nämligen att Triboron funkar fint och att när man ställer undan säsongsfordon så bör man köra en konservering. Gäller båtmotorer, snöskotrar, gräsklippare, moppar m.m m.m...
Baikal
LynxTalk Member
Inlägg: 189
Blev medlem: 13 mars 2011, 22:03
Skoter: 440 racing

Re: Triboron

Inlägg av Baikal »

Tjo, Triboron funkar, kanske man rentav vågar köra det i skotern kvinter.
Konservering bör göras jo. Men va f-n jag har Aldrig konserverat en motor mer än att köra förgasarn tom nån enstaka gång ibland(har ju blitt ett krav med dagen skitbränsle). Å d första gången på 20år som nåt hänt. Rosten är till viss del mitt fel då jag inte konserverat motorn, men ändå en sak att ta i beaktande ang triboron istället för olja.
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 300
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Triboron

Inlägg av SS440-80 »

Helt sant Baikal :D
Skriv svar