Fräschar till en GLS-3500 FC ( 1991 )

Här kan du lägga in ett projekt om du håller på och fixar med skotern.
Toder
LynxTalk Member
Inlägg: 20
Blev medlem: 19 december 2012, 10:39
Skoter: Lynx GLS 3500 FC 1991

Fräschar till en GLS-3500 FC ( 1991 )

Inlägg av Toder »

Bild
Lastad och klar för hemfärd

Bild
Utan tillgång till garage för tillfället så fick jag lasta av den utanför dörren.

Bild
Inhandlat begagnade arcticat skidor fick tag på ett par billigt, 250kr prutade jag ner dom till.

Bild
Dom gamla plåtskidorna får va kvar kanske blir nån pack pulka eller liknande längre fram.

Bild
Färdigmonterade på lynxen ser ganska bra ut till det gröna lynxmärket

Bild
Kedjehuskåpan rengjord även kedjesträckare samt packningen,

Bild
Tagit bort det värsta med papper får bli tillfälligt tills jag får tid att ta den inomhus,

Bild
Huven åkte av hittade en spricka, så blir att laga den och lacka om.

Bild
Sprickan, sitter ganska dumt till.


Kommer fler bilder inom kort, blir mattbyte, kanske förlängning beror på vad jag får tag på för matta, eventuellt 345. Lämna gärna tips och idéer uppskattas stort. Blir ett ganska budget bygge då jag har annat att lägga pengar på.


Bild
kör lite Arcticleans polish & Sealant för att lösa oxiden, kör med gul trissa medium hårdhet, och en Rupes mini maskin.

Bild
kör även med Arcticlean mini oscillerande luftdrivna polermaskin, där det är svårt att komma åt.

Bild
ganska matt.

Bild

Bild
liten skillnad iaf.

Bild
tillbaka monterad och klar, blev någorlunda, ganska mycket krackelerad men det får bli nästa gång som det fixas till.
Senast redigerad av Toder den 3 februari 2016, 15:49, redigerad totalt 1 gånger.
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 300
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Fräschar till en lynx Gls 3500 Fc

Inlägg av SS440-80 »

:rock: :tumme: :tumme:
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2316
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Fräschar till en lynx Gls 3500 Fc

Inlägg av 2stroke »

:popcorn: GLS'ar är alltid intressanta.
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
MangE
LynxTalk Member
Inlägg: 362
Blev medlem: 1 mars 2011, 09:45
Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI 3700
Ort: Forsa / Tänndalen

Re: Fräschar till en lynx Gls 3500 Fc

Inlägg av MangE »

Snyggt, får nog polera upp min gamla vinröda, det verkar ju hjälpa :)
yamahahaha
LynxTalk Member
Inlägg: 6
Blev medlem: 5 mars 2016, 11:19
Skoter: Lynx Rave RC 600

Re: Fräschar till en GLS-3500 FC ( 1991 )

Inlägg av yamahahaha »

Härligt att någon vårdar de gamla godingarna!!
Toder
LynxTalk Member
Inlägg: 20
Blev medlem: 19 december 2012, 10:39
Skoter: Lynx GLS 3500 FC 1991

Uppdatering

Inlägg av Toder »

Tänkte ju lägga upp bilder på själva renoveringen men min telefon dog så alla bilder är för tillfället borta, men gör en snabb uppdatering innan vintern drar igång.

Bild

Fick tag på en ny matta, original längd fast 32mm kammar helt i nyskick ser knappt monterad ut, fick byta till 9 kugg drivhjul, (dynan ser lite låg ut men den är monterad högre nu, i kant med tanken)

Bild
Dynan är en hemmagjord som suttit på en blizzard
Fungerar som tillfällig,

Styret hade blivit så böjt när skotern voltade så jag fick slänga på ett styre från en cross, fungerar faktiskt riktigt bra, mycket gjort men mycket kvar.

Lackat om fotsteg men det syns inte på bilderna, funderar på att byta till ett par som inte samlar snö. Får se
Ett bättre styre blir också att leta.
Toder
LynxTalk Member
Inlägg: 20
Blev medlem: 19 december 2012, 10:39
Skoter: Lynx GLS 3500 FC 1991

Re: Fräschar till en GLS-3500 FC ( 1991 )

Inlägg av Toder »

Bild

Här syns omlack av fotsteg och tunnel övre del, inte riktigt nöjd får se om jag river lös dyna och gör om med en bättre färg saknar lyfthandtag bak också men har ett liggandes som kommer monteras

Blir mer framöver, första tanken va ju att den skulle renoveras till original, men så blir det nog inte, för svårt att få tag på original delar, plus att det finns lite plats till förbättringar
Toder
LynxTalk Member
Inlägg: 20
Blev medlem: 19 december 2012, 10:39
Skoter: Lynx GLS 3500 FC 1991

Re: Fräschar till en GLS-3500 FC ( 1991 )

Inlägg av Toder »

Bild
Liten uppdatering, annan dyna på, imorgon blir det att ändra boggie placeringen lite då den dyker lite efter höjning bak, ska sänka fästena fram också, så jag återgår till rätt attackvinkel. något nytt styre har inte dykt upp än, men börjar bli ganska fäst vid styret som är monterat nu. original broms handtag ska också monteras imorgon om allt med boggien inte tar för lång tid. ska även montera lyftbåge bak, då den som suttit original nån gång i tiden gått av, men jag har en som suttit på en gammal everest som passar perfekt.
Skriv svar