bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Här kan du lägga in ett projekt om du håller på och fixar med skotern.
bcool
LynxTalk Member
Inlägg: 244
Blev medlem: 23 februari 2011, 00:11
Skoter: GLS Mountain Edition 153", Gade 1200x
Ort: Luleå / Niemisel

Re: bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Inlägg av bcool »

Dåligt med vårsol då vi fotade igår...

Har varit riktigt kalasväder hela helgen och fram till igår, men sjukt tråkigt före. Har inte gått köra en meter utan isrivare, absolut blankis överallt. Vid 4-tiden på eftermiddagarna har det mjuknat lite där solen kommit åt, för att frysa ihop till pansarskare igen en timme senare då solen försvunnit bakom bergen... Trist. Man hade lika gärna kunnat cykla omkring i skogarna...

Såhär ser den ut på undersidan, iallafall...

Bild

Bild
LynxForLife
LynxTalk Member
Inlägg: 7
Blev medlem: 16 januari 2012, 17:39

Re: bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Inlägg av LynxForLife »

bcool skrev:Dåligt med vårsol då vi fotade igår...

Har varit riktigt kalasväder hela helgen och fram till igår, men sjukt tråkigt före. Har inte gått köra en meter utan isrivare, absolut blankis överallt. Vid 4-tiden på eftermiddagarna har det mjuknat lite där solen kommit åt, för att frysa ihop till pansarskare igen en timme senare då solen försvunnit bakom bergen... Trist. Man hade lika gärna kunnat cykla omkring i skogarna...

Såhär ser den ut på undersidan, iallafall...

Bild

Bild
Men du!! Har du na film på gång?!?! Den verkar gå hur gött som helst på rullen;))
bcool
LynxTalk Member
Inlägg: 244
Blev medlem: 23 februari 2011, 00:11
Skoter: GLS Mountain Edition 153", Gade 1200x
Ort: Luleå / Niemisel

Re: bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Inlägg av bcool »

Filmklipp kommer förhoppningsvis nån gång framöver... Jag har inte haft tid att klippa ihop nåt ännu. Blev faktiskt inte så mycket filmat heller, jag blev så sur på all skare så vi körde inte så mycket.
LynxForLife
LynxTalk Member
Inlägg: 7
Blev medlem: 16 januari 2012, 17:39

Re: bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Inlägg av LynxForLife »

bcool skrev:Filmklipp kommer förhoppningsvis nån gång framöver... Jag har inte haft tid att klippa ihop nåt ännu. Blev faktiskt inte så mycket filmat heller, jag blev så sur på all skare så vi körde inte så mycket.
Jaja, hur går det 1200 da? känns den klumpig elr hyfsat smidig?
bcool
LynxTalk Member
Inlägg: 244
Blev medlem: 23 februari 2011, 00:11
Skoter: GLS Mountain Edition 153", Gade 1200x
Ort: Luleå / Niemisel

Re: bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Inlägg av bcool »

LynxForLife skrev:
bcool skrev:Filmklipp kommer förhoppningsvis nån gång framöver... Jag har inte haft tid att klippa ihop nåt ännu. Blev faktiskt inte så mycket filmat heller, jag blev så sur på all skare så vi körde inte så mycket.
Jaja, hur går det 1200 da? känns den klumpig elr hyfsat smidig?
Inte lika smidig som min gamla Rev 800 med Summit framvagn, men jävligt mycket smidigare än Nytro xtx. Beställer Summit X s-36 framvagn imorgon, så då ska den bli ännu bättre... Om jag orkar skruva nåt mer, så kan det kanske bli förlängning och 180hk turbo till hösten. Doo verkar ju inte vilja släppa nån Summit 1200, så då får man väl bygga den själv... Hade kunnat tänka mig en helsvart Summit 2013, men dom verkar ju inte heller komma hit. Typiskt. :-(

GLS ME kommer att få nytt dämperi och smalare framvagn till nästa säsong. Ska även bygga en ljuddämpare som funkar. Sen ska ju nya tanken och en Bossdyna eller liknande dit också. Så nog håller man sig med jobb... :slå:
LynxForLife
LynxTalk Member
Inlägg: 7
Blev medlem: 16 januari 2012, 17:39

Re: bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Inlägg av LynxForLife »

bcool skrev:
LynxForLife skrev:
bcool skrev:Filmklipp kommer förhoppningsvis nån gång framöver... Jag har inte haft tid att klippa ihop nåt ännu. Blev faktiskt inte så mycket filmat heller, jag blev så sur på all skare så vi körde inte så mycket.
Jaja, hur går det 1200 da? känns den klumpig elr hyfsat smidig?
Inte lika smidig som min gamla Rev 800 med Summit framvagn, men jävligt mycket smidigare än Nytro xtx. Beställer Summit X s-36 framvagn imorgon, så då ska den bli ännu bättre... Om jag orkar skruva nåt mer, så kan det kanske bli förlängning och 180hk turbo till hösten. Doo verkar ju inte vilja släppa nån Summit 1200, så då får man väl bygga den själv... Hade kunnat tänka mig en helsvart Summit 2013, men dom verkar ju inte heller komma hit. Typiskt. :-(

GLS ME kommer att få nytt dämperi och smalare framvagn till nästa säsong. Ska även bygga en ljuddämpare som funkar. Sen ska ju nya tanken och en Bossdyna eller liknande dit också. Så nog håller man sig med jobb... :slå:

Okey, ser framemot att läsa tråden då du skruvar med lynxen och 1200, du är ju så bra på de;)
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Inlägg av RannerKing »

bcool skrev:GLS ME kommer att få nytt dämperi och smalare framvagn till nästa säsong.
Ska även bygga en ljuddämpare som funkar.
Sen ska ju nya tanken och en Bossdyna eller liknande dit också.
Så nog håller man sig med jobb... :slå:
När börjar du bygga igen!?
Här håller man ju på att vänta ihjäl sig! ;)
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
bcool
LynxTalk Member
Inlägg: 244
Blev medlem: 23 februari 2011, 00:11
Skoter: GLS Mountain Edition 153", Gade 1200x
Ort: Luleå / Niemisel

Re: bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Inlägg av bcool »

Hehe... Har en Ockelbo 600 i garaget nu. Då jag fått igång gnistan på den, så kommer Lynxen in igen för nästa rond!
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Inlägg av RannerKing »

:tumme:
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2316
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: bcool - GLS Mountain Edition - Säsong III

Inlägg av 2stroke »

bcool

:popcorn: Vi väntar alla på en kraftig UPDATE ! :popcorn:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Skriv svar