Verkstadsmanual

Här länkar vi till de sprängskisser, handböcker m.m som finns på nätet.
FinlandiaRacer
LynxTalk Member
Inlägg: 40
Blev medlem: 14 maj 2013, 21:53
Skoter: Lynx Finlandia

Verkstadsmanual

Inlägg av FinlandiaRacer »

Vet någon var man kan få tag på verkstadsmanual till REX och REX2? Inte ägarmanualen som finns länkad ovan, utan den riktiga verkstadsmanualen.
Chris
LynxTalk Member
Inlägg: 335
Blev medlem: 9 maj 2013, 15:25
Skoter: Boondocker 3900DS, 800 , 2016

Re: Verkstadsmanual

Inlägg av Chris »

Den ska du kunna beställa hos din återförsäljare om den nu kommit ännu för REX2. Iaf jag kan beställa hos min återförsäljare.
Boondocker by Chris
På Facebook
FinlandiaRacer
LynxTalk Member
Inlägg: 40
Blev medlem: 14 maj 2013, 21:53
Skoter: Lynx Finlandia

Re: Verkstadsmanual

Inlägg av FinlandiaRacer »

Jag har kollar med min handlare flera gånger och de säger att det inte finns. Inga 2014 eller 2013 Lynx och inga 2014 Ski-Doo. Stämmer detta? Hur kan man i så fall börja sälja ett fordon utan att ha verkstadsmanualen klar? Vad använder de mekaniker som jobbar hos handlarna?
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 923
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:28
Skoter: Lynx Commander

Re: Verkstadsmanual

Inlägg av Lynxfun »

FinlandiaRacer skrev:Jag har kollar med min handlare flera gånger och de säger att det inte finns. Inga 2014 eller 2013 Lynx och inga 2014 Ski-Doo. Stämmer detta? Hur kan man i så fall börja sälja ett fordon utan att ha verkstadsmanualen klar? Vad använder de mekaniker som jobbar hos handlarna?
Sker det inga stora förändringar i modellprogrammet så är det inte säkert att det kommer en ny verkstadsmanual varje år för varje fordonsgrupp/kategori, ibland kommer inget nytt utan man kör på föregående år eller t o m flera år gamla manualer, dessutom kan manualerna komma sent på säsongen.
Mindre förändringar samlas till kompletteringar , t ex om det sker förändring av elschema etc och tillsammans med "erfarenhetsbanken" som ÅF har tillgång till så klarar sig de mekar som ständigt vill utvecklas utmärkt.

Det kan också variera hos olika ÅF om man kan beställa som privatperson, en del låter inte ens kunden läsa manualen eller göra något utdrag iom BRP copyright osv.
Vet dock ej om det är uttryckligt förbjudet för ÅF att sälja även om det blir dyrt för kunden.

Enklaste vägen är att köpa Ski Doos verkstadsmanualer från någon leverantör i Nordamerika, då har du det som är mest intressant.
Har du en bekant som kan köpa den direkt på plats och skicka så är det bra då möjligheten för de större reservdelsföretagen att skicka internationellt har begränsats och/eller att det kan påverka deras franchise negativt.

Nedan är några från senare år, kostar runt 130-150 USD
OBS: Dessa # gällde förra året, har dock inte haft möjlighet att validera dem i år då man inte får upp några verkstadsmanualer om man söker på # hos de större leverantörerna i NA.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar