Variatorer och bestyckning RS 770

Här får du all fakta du behöver veta för att få det mesta ur din Lynx! Allt från Non-slip installation till portningsmallar.
mtech9431
LynxTalk Member
Inlägg: 12
Blev medlem: 19 februari 2021, 02:12
Skoter: Lynx Rs 770 cc

Variatorer och bestyckning RS 770

Inlägg av mtech9431 »

Hej!

Nu börjar slutet vara nära på mitt rs770 bygge och jag söker nu efter variatorer och variator bestyckning... Vad ska man satsa på för variatorer? Har en qrs variator liggandes och även en äldre team variator samt en tra 3 tror jag att det är som sitter monterad i min rev 440/700. den kommer inte igång detta år så funderar om man ska ta dom variatorerna eller ska man satsa på nå annat?? aldrig hållt på me variatorer så har fan ingen aning om va man ska ha för nå. haha... vad rekommenderas för grejer i dom isåfall? känns som de kan bli dyrt och hålla på prova sig fram allt för mycke.. så kanske finns nån här som har nå tips om vart man ska börja...
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Variatorer och bestyckning RS 770

Inlägg av simon »

Nackdelen med specialbyggen är ju att ingen annan har en likadan så det är svårt hitts några färdiga recept.
Teamvariatorn är driftsäkrare än qrs så jag rekommenderar den.
Ingenting är bättre och effektivare än Heelclickers Tra-grejer. Tyvärr är dom varken vanliga eller lättjusterade.
mtech9431
LynxTalk Member
Inlägg: 12
Blev medlem: 19 februari 2021, 02:12
Skoter: Lynx Rs 770 cc

Re: Variatorer och bestyckning RS 770

Inlägg av mtech9431 »

simon skrev:Nackdelen med specialbyggen är ju att ingen annan har en likadan så det är svårt hitts några färdiga recept.
Teamvariatorn är driftsäkrare än qrs så jag rekommenderar den.
Ingenting är bättre och effektivare än Heelclickers Tra-grejer. Tyvärr är dom varken vanliga eller lättjusterade.
Har insett de som du säger ang bestyckning,
får helt enkelt testa mig fram lite :)
Det blir att köra TEAM variatorn och TRA som jag har liggandes till en början.
Tänkte man skulle ev sätta nya TEAM sekundär och nyare TRA sen..
ett som är säkert är då att de drar fort iväg pengar när man håller på :-P
Skriv svar