Borra oljekanaler i vevhuset

Här får du all fakta du behöver veta för att få det mesta ur din Lynx! Allt från Non-slip installation till portningsmallar.
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: Borra oljekanaler i vevhuset

Inlägg av RannerKing »

Jag körde också med lagrens tätningar kvar på min 700:a.
Den har nog gått ett par hundra mil efter borrningen.

Eventuell packbox mellan lagren ska bort.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Gabbe1
LynxTalk Member
Inlägg: 84
Blev medlem: 16 september 2013, 20:29
Skoter: Xtrim 850 -18

Re: Borra oljekanaler i vevhuset

Inlägg av Gabbe1 »

RannerKing skrev: Eventuell packbox mellan lagren ska bort.
Där är vi helt överens ;)
plutten
LynxTalk Member
Inlägg: 6
Blev medlem: 8 oktober 2012, 13:10
Skoter: cobra touring,x-trim 550,arctic pantera

Re: Borra oljekanaler i vevhuset

Inlägg av plutten »

Håller på med att renovera fruns x-trim 550 07a , och funderar om detta är bra även på denna motorn . Den har uppborrad oljekanal på variation sida men ej på mag sidan från fabrik så jag tänkte att det måste väl funka om man borrar upp ett hål på mag sidan ?
Steffe
Rookie Member
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 april 2015, 20:05
Skoter: Rev500ss

Re: Borra oljekanaler i vevhuset

Inlägg av Steffe »

Någon som har ärliga dokumenterade mil på hur långt man kört med denna mod utan problem?
Är lite delad om jag ska borra mitt block eller köra med fettet. Är mest pga lagret med integrerade tätningar mot PTO skinkan som oroar mig då man kör med fett.

Motorn är en 2005års 600a, stålfodrad icke-HO.
larssonr
Rookie Member
Inlägg: 1
Blev medlem: 3 april 2017, 12:45
Skoter: lynx rs 600

Re: Borra oljekanaler i vevhuset

Inlägg av larssonr »

Hur har ni gjort med lagren? Har ni tvättat ur gammalt fett å återanvänt eller kör ni nya lager?
Skriv svar