Behöver mäta oljetrycket och tänkte använda uttaget för oljetryckslampan på motorn,
var sitter det där rackarns uttaget?
Hur ser oljetrycksgivaren ut?
Yeti V-1000 oljetrycksgivare.
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2316
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Yeti V-1000 oljetrycksgivare.
Som nödlösning kanske det framgår genom att kolla här:
http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1 ... 7600fc572e
http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1 ... 7600fc572e
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- DrMussla
- LynxTalk Member
- Inlägg: 445
- Blev medlem: 26 oktober 2014, 20:24
- Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
- Ort: Vännäs
Re: Yeti V-1000 oljetrycksgivare.
Har du inget oljetryck befarar jag att kamkedjesläporna rykt och oljesilen är tät av plast från dem. Men du kan ju hoppas att det är oljetrycksgivaren. Lyft av ventilkåpan och kolla hur många varv justeringen är ute, mer än 5 gängor så är det förmodligen kamkedjesläporna. Skickade en bild på hur oljetrycksgivaren ser ut på ett ungefär kan vara grön plast istället för svart.Kjell skrev:Behöver mäta oljetrycket och tänkte använda uttaget för oljetryckslampan på motorn,
var sitter det där rackarns uttaget?
Hur ser oljetrycksgivaren ut?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Yeti V-1000 oljetrycksgivare.
Fint DrMussla, att få ett snabbt svar! Ska lyfta på kåpan och titta.
Re: Yeti V-1000 oljetrycksgivare.
Det fanns inga plastpartiklar under topplockskåpan tack och lov.
Inspekterade oljefiltret och det innehöll inga plastpartiklar heller även om det såg väldigt förorenat ut.
Bytte filter och provstartade motorn utan att indikeringslampan för oljetrycket tändes.
Efter en extrakoll i motorrummet testades sedan skotern någon mil på leden och allting verkar nu fungera normalt.
Så nu blir det att koppla sladden och sköta om lederna igen.
Tack för tips
Kan själv komma med ett Tips som rör Startmotorn:
Startmotorn har (på min skoter) den grova plusledningen från batteriet på startmotorns översida och föregående ägare har tydligen inte satt tillbaka gummihättan på anslutningen.
Avgasrörets lilla avskärmningsplåt precis ovanför startmotorn sitter bara med två små skruvar och när de har vibrerat loss ramlar plåten ned och kortsluter batteriet.
Jag har nu klämt fast plåten med två slangklammer med stor diameter och skickat skruvarna åt h-e.
Alltså: kolla de två skruvarna för den där plåten men sätt gärna dit två stora slangklammer också.
Och isolera startmotorns anslutning för pluskabeln!
Happy sledding!
Inspekterade oljefiltret och det innehöll inga plastpartiklar heller även om det såg väldigt förorenat ut.
Bytte filter och provstartade motorn utan att indikeringslampan för oljetrycket tändes.
Efter en extrakoll i motorrummet testades sedan skotern någon mil på leden och allting verkar nu fungera normalt.
Så nu blir det att koppla sladden och sköta om lederna igen.
Tack för tips
Kan själv komma med ett Tips som rör Startmotorn:
Startmotorn har (på min skoter) den grova plusledningen från batteriet på startmotorns översida och föregående ägare har tydligen inte satt tillbaka gummihättan på anslutningen.
Avgasrörets lilla avskärmningsplåt precis ovanför startmotorn sitter bara med två små skruvar och när de har vibrerat loss ramlar plåten ned och kortsluter batteriet.
Jag har nu klämt fast plåten med två slangklammer med stor diameter och skickat skruvarna åt h-e.
Alltså: kolla de två skruvarna för den där plåten men sätt gärna dit två stora slangklammer också.
Och isolera startmotorns anslutning för pluskabeln!
Happy sledding!