GLS-3600 LC ( 1991) Varmgång... ?

Allt om GLS chassiet. (1985-1993)
MangE
LynxTalk Member
Inlägg: 362
Blev medlem: 1 mars 2011, 09:45
Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI 3700
Ort: Forsa / Tänndalen

Re: GLS-3600 LC ( 1991) Varmgång... ?

Inlägg av MangE »

Nu har jag provat med spärrad ByPass slang och ingen skillnad märks.
Frågan är om det verkligen är något fel, är det någon annan som kan bekräfta/dementera funktionen.
Vi hade idag 3 plusgrader, åker man ca 15 km / timme och trixar runt lite i sakta mak i skogen så går den upp i temp, landade på ca 80 grader efter ca 1-1,5 km.
Går man sedan upp i 40 km/h så kyls den ned till kring 40 grader på ca en km.
Snön var tösnö mot blötsnö så det var inte mycket som stänker upp i låg hastighet.
Jag har inte upplevt maskinen så här någon gång tidigare men man kör ju inte allt för ofta i plusgrader och längre sträckor i 15 km/h, det brukar ju ofta vara puder/lössnö då.
Tacksam för kommentarer hur ni upplever era GLS,er.
MangE
LynxTalk Member
Inlägg: 362
Blev medlem: 1 mars 2011, 09:45
Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI 3700
Ort: Forsa / Tänndalen

Re: GLS-3600 LC ( 1991) Varmgång... ?

Inlägg av MangE »

Tyvärr är jag nu säker på att det är något som inte är som det ska eftersom vi var ute och körde i helgen, hittar dock inte något skumt så vi får väl se, nästa vecka är vår fjällvecka och då ska den få göra grovtjänst, sonen har just tagit skoterkort ;;
Ska dubbelkolla förgasarinställningar och så men jag kan inte förstå varför den producerar så mycket värme just nu, letat på alla tillgängliga forum och frågat runt men alla står som frågetecken.
Vad värre är att familjeskotern av onämnbart märke börjat ladda ur så nu blir det en panikvecka igen inför fjällresan :)
MangE
LynxTalk Member
Inlägg: 362
Blev medlem: 1 mars 2011, 09:45
Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI 3700
Ort: Forsa / Tänndalen

Re: GLS-3600 LC ( 1991) Varmgång... ?

Inlägg av MangE »

Så har nu den berömda polletten trillat ner, skillnaden beror förmodligen på nya Lynx Talk stänkan ;)
Faktum är att det nog varit så att det suttit en sofistikerad isrivare på maskinen, originalstänkskärmen hade en påbultad durkplåt av aluminium som räckte 5-10 cm längre ner än stänkskärmen och dessutom var stänkskärmen mer rak.
Så durkplåten har förmodligen varit en form av isrivare som stänkt upp snö på mattan och sedan fått upp det på kylarna.
Om jag hittar en gammal bild ska jag lägga upp den här, tyvärr försvann stänkan för ett par år sedan uppåt Loos trakten.
Skriv svar