Rave-670 ( 1993 ) Hur kontrollerar & justerar jag variatorer

Allt om Cobra chassiet. (1992-1997)
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: Rave-670 ( 1993 ) Hur kontrollerar & justerar jag variat

Inlägg av RannerKing »

Armarna är bara att putsa till och väga dom så att det inte skiljer alldeles för mycket.

Bussningarna är inte helt enkla att byta, om man inte har en bra press och kunskap. Mät dessa med ett bra digitalt skjutmått. Förhoppningsvis går det att köra vidare med dessa.

Köp i så fall bara nya glidklackar till båda variatorerna, O-ringar till primären och nya fjädrar.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
lillalilja
LynxTalk Member
Inlägg: 59
Blev medlem: 12 februari 2014, 19:41
Skoter: Rave 670 1993
Ort: Jämtland

Re: Rave-670 ( 1993 ) Hur kontrollerar & justerar jag variat

Inlägg av lillalilja »

RannerKing skrev:Armarna är bara att putsa till och väga dom så att det inte skiljer alldeles för mycket.

Bussningarna är inte helt enkla att byta, om man inte har en bra press och kunskap. Mät dessa med ett bra digitalt skjutmått. Förhoppningsvis går det att köra vidare med dessa.

Köp i så fall bara nya glidklackar till båda variatorerna, O-ringar till primären och nya fjädrar.
Tack för svar. Skönt med enkel lösning till armarna. Du har helt rätt i att jag inte kommer klara av att byta bussningen själv så den får helt enkelt lov att vara i körbart skick, jag har inte så mycket tid att skruva då jag bor på annan ort nu.

Har mejlat till Rinab om vilka glidklackar & fjädrar jag borde ha, står ju inte på hemsidan vad som skiljer produkterna så lite svårt att veta.
Titta gärna in i min projekttråd där jag stoppar en 670 i ett Rev-chassie http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic. ... 772#p23772
lillalilja
LynxTalk Member
Inlägg: 59
Blev medlem: 12 februari 2014, 19:41
Skoter: Rave 670 1993
Ort: Jämtland

Re: Rave-670 ( 1993 ) Hur kontrollerar & justerar jag variat

Inlägg av lillalilja »

Var en bra idé att maila Rinab, var en del saker som inte passade men som skulle göra det enligt hemsidan. Fick även en broschyr med sprängskisser med artikelnummer som fungerade riktigt bra att använda på hemsidan. Finns intresse av att lägga upp broschyren på forumet nånstans?
Titta gärna in i min projekttråd där jag stoppar en 670 i ett Rev-chassie http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic. ... 772#p23772
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2316
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Rave-670 ( 1993 ) Hur kontrollerar & justerar jag variat

Inlägg av 2stroke »

lillalilja skrev:Fick en broschyr av RINAB med sprängskisser med artikelnummer som fungerade riktigt bra.
Finns intresse av att lägga upp broschyren på forumet nånstans ?
Du kan sända den till mig så fixar jag det.
2stroke@lynxtalk.se

:lovelynx:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Skriv svar