Enduro-494 ( 1998 ) Elproblem /tändlås... ?

Allt som G-Type chassiet. (1997-2000)
kurran
LynxTalk Member
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 november 2016, 08:48
Skoter: Lynx enduro g-type/ Arctic cat Ext MC

Enduro-494 ( 1998 ) Elproblem /tändlås... ?

Inlägg av kurran »

Hej .
Har nu kört enduron ett tag och allt har gått mycket bra till i dag när jag stängde av skotern . In och fikade sedan ut och försökte starta, men icke den ville inte gå igång. Ingen gnista på stiften. Testade stopparna men inga fel ej heller något fel på snabbanslutningarna. Testade med att plocka bort plattan på tändlås och vips har jag gnista . Startar med bottenplattan borta och den går igång. Sätter tillbaka den på låset och ställer nyckeln i startläge . rycker igång men inte ett liv på motorn. Bort med stiften testar men ingen gnista i startläget, men vrider tillbaka nyckeln i stopp position och då får jag gnista på första rycket . Rycker en gång till gnistan borta. ställer nyckeln i start position igen och ingen gnista, testar med att ställa nyckeln i stopp pos igen och gnista på första rycket sen försvinner den igen. Kan det vara fel på tänd låset ?
kurran
LynxTalk Member
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 november 2016, 08:48
Skoter: Lynx enduro g-type/ Arctic cat Ext MC

Re: Enduro-494 ( 1998 ) Elproblem /tändlås... ?

Inlägg av kurran »

Problemet är löst.
Det var CDI-boxen som var trasig.
kurran
LynxTalk Member
Inlägg: 6
Blev medlem: 20 november 2016, 08:48
Skoter: Lynx enduro g-type/ Arctic cat Ext MC

Re: Enduro-494 ( 1998 ) Elproblem /tändlås... ?

Inlägg av kurran »

Någon som varit med om att när man bytt ut CDI n och startar upp skotern så går den som en trimmad V8 på tomgången. Cdin la av och jag har köpt en ny , startar skotern och den går på en gång men går ej att varva upp . Har kopplat på tändnings lampor på stiften och det gnistrar som det ska på båda cylindrarna. Skotern är en enduro gtype 494.
Om någon känner igen detta problem så hör av er. Bryter ihop snart.
mvh kurt
Skriv svar