Rave-800 ( 2008 ) Felsökning efter magnapullhaveri?

Allt om R-Evo chassiet. (2005-2009)
Användarens profilbild
JoniX
LynxTalk Member
Inlägg: 143
Blev medlem: 23 november 2013, 00:52
Skoter: Rave 600 SDI -08

Re: Rave-800 ( 2008 ) Felsökning efter magnapullhaveri?

Inlägg av JoniX »

Just ja, vi gjorde ett läckagetest också med improviserat material, och det gick väl lite sådär. Efter att ha fått ändarna någorlunda tätt med det vi improviserat ihop så hittade vi en skada i slangen som går till bränslepumpen (tror att det var bränslepumpen i alla fall, under oljebehållaren?). Efter att jag nöp till den så höll motorn trycket skapligt, men det sjönk ändå sakta. Det minskade kanske 1 psi (från 5) på 1-2 minuter, men jag lyckades inte hitta vart det läckte ut.

Men ägaren tyckte ändå att det dög, så vi skruvade ihop den så gott det gick, och nyss fick jag ett meddelande att han varit ut och starta skotern. Så nu är den igång igen i alla fall!

Men jag är ändå orolig för att den tappade trycket under testet, och slangen har vi inte åtgärdat ännu. Vet någon om det är vacuum eller tryck i den i vanliga fall?

Edit: en sak jag precis kom på, enligt de trycktester jag sett så ska det finnas som en slanganslutning bakom variatorn som ska gå till PTO-tätningen, som man ska täppa igen.. på hans motor fanns bara ett hål med gängor, och den täppte vi aldrig igen. Kan det ha varit där luften pös ut?
Skriv svar