Rave-600 SDI ( 2008 ) Elschema... ?

Allt om R-Evo chassiet. (2005-2009)
Användarens profilbild
JoniX
LynxTalk Member
Inlägg: 143
Blev medlem: 23 november 2013, 00:52
Skoter: Rave 600 SDI -08

Rave-600 SDI ( 2008 ) Elschema... ?

Inlägg av JoniX »

Tjena!

Hur är handvärmarna kopplade ?
Har donat och fixat med att sätta kork mellan handvärmarna och aluminiumstyret,
och här om dagen när jag skulle testa dem så blev det faktiskt varmt! och varmare.. och varmare.. och varmare, tillslut brändes det på högerhanden och när jag kikar så ryker det från värmaren och den har smält ett hål i plasten och värmeslingan :bad:
Jag startade igen och testade, och då fungerade bara den vänstra, men bara på högsta.

Så nu tänkte jag försöka ge mig på att försöka reparera värmebanan på den högra, men jag funderar ifall det kan vara något mer elfel som spökar eftersom den vänstra inte gick på lägsta och inte blev sådär jättevarm precis fastän jag hade min hand direkt på.

Så jag undrar, har någon ett kopplingscchema till en Lynx Rave 600 SDI 2008 ?
Alternativt om någon vet hur handvärmarna är kopplade? Dom som sitter på verkar vara tredjeparts (Snopro / RSI för hook-styren) och dom har tre stycken kablar till sig, röd, vit och blå.
Det jag gissar på är att en av dem är Plus, och dom andra två är minus, och i reglaget så reglerar man om en eller båda slingorna ska vara igång. Stämmer det?

Sen antar jag att dom är kopplade via något relä också som gör att de bara fungerar när skotern är påslagen?
Användarens profilbild
JoniX
LynxTalk Member
Inlägg: 143
Blev medlem: 23 november 2013, 00:52
Skoter: Rave 600 SDI -08

Re: Rave 600 SDI ( 2008 ) Hur är handvärmarna kopplade? (Els

Inlägg av JoniX »

För att svara på mig själv så var det enklare än vad jag trodde, jag plockade bort kabelstrumpan som satt där och såg att kablarna separat gick till kontakten med 8 pins. Så jag kunde mäta på den hur det var :) Det var helt enkelt brott på värme-banorna.

Ska se om jag kommer ihåg att ta med mig mina anteckningar hem så kan jag skriva vilka färger som var vad ifall någon i framtiden behöver!
Användarens profilbild
JoniX
LynxTalk Member
Inlägg: 143
Blev medlem: 23 november 2013, 00:52
Skoter: Rave 600 SDI -08

Re: Rave-600 SDI ( 2008 ) Elschema... ?

Inlägg av JoniX »

*Update*
Jag kan ha förvirrat mig så det jag skrev tidigare kan ha varit fel :)
Nu har jag i alla fall mätt med skotern igång och har garanterat rätt värden:

Det här är mätt på kabeln som kommer från skotern,
inte på den som går upp till handtagen.
Färgerna kan vara fel då jag är färgblind, men det är något liknande i alla fall ;)

Svart = Jord/Minus
Blå/orange = Låg
Orange = Hög


Minns inte om det var lika färger för tumvärmaren, men dom sitter på samma plats allihopa.
Om du kollar "in" i kontaktstycket (dvs du kollar från det håll som du pluggar in kabeln från handtagsvärmarna i), så sitter det tre stycken kolumner uppifrån och ner där det är fyllt på alla 3 platser.
Till höger har du två kolumner med tomt i mitten.
Längst ner borde du då ha svart, i mitten låg, och högst upp hög.
Skriv svar